De eerste week!

16 augustus 2021 - Eschenz, Zwitserland

De eerste week zit er al op, wooh dat ging snel!

Na een te gezellige avond in Kremer, een lunch met vriendinnen en na de laatste knuffel met familie was het tijd om te gaan.
Heerlijk in het zonnetje vertrok Daan met de fiets en ik in de auto naar Venlo.
Het zonnetje wisselde zich al snel in voor wolken en buien, maar dat mocht de pret niet drukken.

De eerste week gaat ontzettend goed,  Daan kan het goed volhouden en hij fietst zo'n 140 kilometer op een dag ( respect).
Ik daarentegen vermaak me ook goed en heb het ritme van opruimen, tent inpakken, rijden, tent opzetten, boodschappen doen en koken helemaal te pakken.
Het eten  bestaat op dit moment uit pasta, pasta, pasta, rijst, pasta , pasta, pasta en pasta! We houden de koolhydraten goed bij ( Daan vooral ;) )

We hebben inmiddels al vele landen doorkruist; Nederland, België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk.
Op dit moment zitten we in Zwitserland en daar verblijven we de komende 3 nachtjes.
Ook zaten Igo en Ria op steenworp afstand in Frankrijk, daar hebben we natuurlijk een borrel mee gedronken!

Het weer zit tot nu toe ook erg mee. De eerste twee dagen wat buien, maar daarna droog en veel zon.
De komende dagen ziet het er wisselvallig uit, maar dat gaan we zien.
Zoals Sanne altijd zegt; Slecht weer bestaat niet, alleen slechte kleding!

Donderdag is de laatste reisdag. Die dag zal Daan de Stelvio op fietsen en komen we aan in Italië.
Ik rijd er lekker met de auto achteraan en reik de bidons aan ;) en moedig hier en daar wat aan.

De reis is nog maar net begonnen en we hebben er ontzettend veel zin in!

Groetjes en hennig an!

Liefs Daan & Annemarie

1. Jenny muller:
    17 augustus 2021
    Ik vind het ontzettend knap en spannend wat jullie ondernemen en leuk om het te volgen, wat Daan vandaag gefietst hebben hebben wij ook gefietst een prachtige route door Zwitzerland.
    Morgen wordt vast een zware dag, heel veel sterkte en doe rustig aan vooral met het dalen.
    Wij hebben die berg met de trein gedaan was ook prachtg maar dit is wel echt.
  2. Sanne:
    18 augustus 2021
    echt heel knap Daan, en Annemarie ook voor alle Mental support. geniet van al het moois, het campingleven en de campingpasta 😘😍 toitoitoi de laatste etappe
  3. Mirjam Barth:
    19 augustus 2021
    Hoi Anne Marie en Daan. Wat ontzettend leuk om jullie reisverhalen te lezen en leuke foto' s te bekijken. We hebben echt bewondering voor jullie reisavontuur. Mooi hoe jullie dit samen doen en de afstanden die Daan aflegt; knap hoor. Ook met de pittige klimmen ....zet h ' m op en houd jullie doel voor ogen en luister naar je lichaam Daan. Toi, toi.
    Groetjes van de Barthjes ( die momenteel in Zeeland kamperen ) lfs Floris, Laureen, Gert&Mirjam
  4. Rosanne Dubbink:
    Lieve toppertjes,

Wat super om jullie verhaal te lezen en jullie hierdoor te kunnen volgen op jullie mooie reis!
    Prachtige foto ook! Zet hem op vandaag Daan met je laatste dag fietsen, dikke respect. Ook voor jou natuurlijk Annemarie want door de goede verzorging kan Daan dit natuurlijk doen.

Dikke knuffel
    Tim en Roos
  5. Marja Poppe:
    19 augustus 2021
    Lekkerr bezig Annemarie en Daan.
    Wow al veel kilometers in de benen(Daan)en jij Annemarie op de autoteller.
    Ah jullie vullen elkaar perfect aan!
    We blijven jullie avonturen volgen
    Lieve groet uit Zwolle
  6. Winny:
    20 augustus 2021
    Wat ziet dat er leuk uit zeg! En wat fijn dat het weer meevalt, heerlijk genieten samen! Jullie zien er ontspannen uit. Groetjes Winny
  7. Niels & Britt:
    Ha toppers,

Super dat jullie goed en veilig in Italië zijn aangekomen, enorm veel bergpassen gehad, respect, #ditisdekrachttoer 🇱🇺🚴🏻!
    Erg leuke foto’s en al een heel leuk verhaal over de eerste week. Leuk om dit zo mee te maken en jullie via deze weg te volgen.

Geniet er van samen, een heerlijke tijd!

Groetjes vanuit een mooi Toscane 🇮🇹,

Liefs, Niels & Britt
  8. Rianne:
    20 augustus 2021
    Leuk om jullie te volgen, respect voor Daan, wat een kilometers in z’n eentje. En respect voor jouw dat jij de rest eromheen regelt. Nu lekker samen genieten van jullie reis door Italië. Een prachtig land! Met ontzettend veel mooie plekken en heerlijk eten. Geniet ervan.
  9. Agnes Poppe:
    21 augustus 2021
    Hoi A'marie en Daan, jullie zijn in Italie!!
    Daan wat super goed al die km die je gefietst hebt,petje af.
    En A'marie die dat allemaal mogelijk maakt,door haar support, tentje op/af, boodschappen/koken enz.
    Nu heerlijk samen genieten van het mooie Italië. Vlgs mij straks ook nog een paar dagen wandelen.
    Leuk dat we jullie kunnen volgen en mee genieten😏. Heel veel plezier
  10. Henk & Marja:
    21 augustus 2021
    Daan & Annemarie wat fijn dat jullie doel is bereikt. Super knap gedaan. Nu lekker genieten van het mooie Italië. Heel veel plezier samen.
  11. Roel Stegeman:
    23 augustus 2021
    Hoi Annemarie & Daan,
    Veel plezier met jullie fantastische reis door Italië. Inderdaad een prachtig land: volop cultuur, mooie natuur en heerlijk eten.
    Het is even doortrappen, voordat je er bent Daan, maar met de support van Annemarie zal dat zeker gaan lukken.
    Leuk dat we jullie reis op deze manier kunnen volgen.
    Net mijn schoolmobiel, na 5 weken stilte, weer aangezet en de link naar jullie reis is dan een leuke verrassing om het nieuwe schooljaar mee te beginnen.
    Heel veel plezier samen op jullie grote reis en blijf gezond.
    Groetjes van Roel
  12. Renée Baltus:
    27 augustus 2021
    Hoi Annemarie en Daan,
    Wat leuk dat jullie een blog bijhouden met jullie verhalen.
    Ik heb de Stelvio een aantal keren met de motor gereden en vond dat al pittig, een van de heftigere passen in de Alpen en ik heb er al vele bereden. Voor fietsers heb ik daarom diep ontzag op de bergpassen van de Alpen! Succes en zet hem op Daan!